Rady a tipy při Instalaci rychloupínacích šroubů

Materiál a nářadí nutné pro montáž rychloupínáků :

- Lepící páska - Svěrky - Vrták Ø3 – 12mm
- Vrtačka - Vybraný spojovací materiál (eventuelně trhací nýty a nýtovací kleště)
- Smirkový papír zrnitost 80) - Nůžky na plech, případně pilka na železo (plátek)
- Popisovač, nejlépe lihový
- Pomocník Pozn.

Žádná s uvedených variant není přesný návod pro jednotlivé modely motocyklů, jedná se o shrnutí základních tipů co dodržovat a na co si dát pozor. Neneseme jakoukoliv zodpovědnost za zničení dílů neodbornou montáží. Pokud si nejste jisti svojí zručností, raději díly dejte profesionálům, nebo nás kontaktujte, seženeme Vám někoho, kdo se o montáž kapot postará.

1.

1. V prvé řadě si je potřeba rozmyslet kolik spojů na dané kapotě (dílu) uděláme, aby nám spoj dostatečně držel a vypadalo to pěkně. U většiny modelů, zejména novějších od r.2005 jsou body pro navrtání jasně naznačeny. Ukážeme si zde variantu těžší bez předznačení. 

Podívejte se, aby nám v místě, kde jsme se rozhodli spojit a navrtat kapotu, nanýtovat spojovací šrouby nezavazela nějaká trubka či hadice na vnitřní straně. Po neustálém budoucím kontaktu by jsme mohli hadice poškodit. Také si odměřte vzdálenosti od obou krajů spojovaných dílů, tak, aby bylo na každém okraji dostatek materiálu ( min 8mm ), aby se při vrtání kraje nevyštíply nebo nezlomily. (obr.2)

2.

2. Dále si rozmyslete výběr typů rychloupínacích šroubů a protikusů. Na trhu existuje více druhů rychloupínacích šroubů, my zde uvádíme 2 nejpoužívanější varianty se dvěma různýmy protikusy, které zárověň naleznete v naší nabídce příslušenství.

a) Rychloupínací šroub a protikus nýtovací (asi nejpoužívanější varianta) (obr.1)
b) Rychloupínací šroub a protikus zasouvací (obr.2)

TIP:
TIP:

Každá varianta má své pro a proti. Proto necháme na Vašem zvážení co je pro Vás nejvíce vhodné. Poznatky kolik ks rychloupínacích šroubů je třeba k jednotlivým kapotám naleznete v popisu dílů na našem webu a také níže v uvedené tabulce.

Pokud máme v těchto bodech jasno, můžeme přistoupit k samotné instalaci. Nyní si rozebereme varintu s nýtovacím protikusem.

3.

3. Kapoty nám při vrtání musí na sobě perfektně držet, je dobré si je přidržet svěrkami, nebo požádat o pomoc kamaráda (obr.1) Menším vrtákem např. průměr 3-4mm provrtáme oba spojované díly (dále jen kapoty) naráz v prvním bodě spoje. (obr.4).

4.

4. Pokud je vše ok, a zvětšíme díru do kapot  na průměr 6,9 mm, aby nám tím prošel rychloupínací šroub (obr. 5)

5.

5. Vezmeme nýtovací plíšek (dále protikus) a z VNITŘNÍ strany jej přichytíme na kapotu. (viz obr.6) (pokud bychom nýtovací bajonet jen zasunuli na spoje kapotáže, jednotlivé díl kapotáže by nám poté od sebe odstávali o jeho tloušťku, což nevypadá mnohdy hezky. Někomu nevadí, nám ano, chceme mít díly pěkně spasované, tak jak jsou testovány již při výrobě v produkci Motoforza. Nýtovací protikus dáváme rovnoběžně s hranou a volnou (pružnou) částí ven (viz obr7.), abychom mohli popřípadě v budoucnu mírně redukovat napětí spoje, zmáčknutím či roztažením. (pozn. v případě, že nýtovací protikusy jakoby nasunete na díl redukce napětí spoje nebude možná, rychloupací šrouby se mohou později uvolnit a jak jsme již zmínili výše budou ve většině případů od sebe odstávat o tloušťku protikusu. Pokud máme přesně usazený a napasovaný protikus, vrtákem o průměru malých bočních dírek ( Ø 3,2 mm) (obr.7-8) navrtáme první díru, kam vsuneme trhací nýt, abychom zamezili možnému bočnímu uhnutí. Navrtáme druhou díru a potom můžeme oba nýty zasunout a nýtovacími kleštěmi nanýtovat (obr.9-10) .

Dále svrtáme ještě na prvním dílu kapoty (tam kde je vždy rychl. šroub vrtákem 8mm, v tomto případě na spodní dílu obr.11) otvor na průchod samotného bajonetu (šroubu) a spoj máme hotový. (obr.11)

6.

6. Uzamkneme kapotu prvnímě spojem (šroubem) k sobě a dopasujeme opět díly na sebe, aby nám opět pěkně seděli. Provrtáme další předznačený otvor a pokračujeme stejným postupem znovu. (12-14.)

Přehled potřebných ks šroubů pro přední kapotáže Motoforza jednotlivých modelů motocyklů.

APRILIA
- RS 125 95-98 <4-6ks>
- RS 125 06-10 <6-10ks>
- RS 250 95-97 <3-6ks>
- RS 250 98- <10-12ks>
- RSV mille 98-03 <6-10ks>
- RSV mille/factory 2004-2009 <6-8ks>

- RSV 4/R RR RF 2009-2020 <4ks>
- RSW/RSA 125 96-97, 00-02, 03, 05, 06- <6ks>
- RSW/RSA 250 98-99, 06- <6ks>

Bimota
- BB Supermono 95-98 <0-(6)ks>

BMW
- S 1000RR 09-11 <4-dílná) <6ks verze na imbus a 4ks očko>
- S 1000RR 09-11 (2-dílná) <6ks verze na imbus>
- S 1000RR/HP4 12-14 <8-10ks>
- S 1000RR 15-18 (4-dílná) <10-12ks>
- K 1200S <10ks>

Cagiva
- Mito 125 EVO 96- <4ks>
- Mito 125 SP525 <4ks>

Ducati
- 959,1299 Panigale 4-dílná kapotáž<6ks>
- 959,1299 Panigale 3-dílná kapotáž<6ks>
- 899,1199 Panigale 3-dílná kapotáž<5ks> vč. sedadla original polster
- 899,1199 Panigale 4-dílná kapotáž<7ks> vč. sedadla original polster
- 848-1098-1198 <14ks> 16ks pokud se použijí také na úchyty pod nádrží
- 749-999 03-06 <10-12ks>
- 750,900ss 98- <4ks>
- 750,900ss 92-97 <4ks>
- 748-916-996 (3-dílná) <8ks>
- 748-916-996-998 (4-dílná) <12ks>
- 888 <4ks>


Honda
- CBR 600f 91-94, 95-96, 97-98 <6-8ks>
- CBR 600RF 99-00 verze 2 dílné přední kapoty, 01-07 <6ks>
- CBR 600RF 99-00 verze 4 dílné přední kapoty,  <10ks>
- CBR 600RR 03-04, 05-06 <4ks>
- CBR 600RR 07-08 <4ks>
- CBR 600RR 07-08 (4-dílná kapotáž) <6ks>
- CBR 600RR 09-12 <6ks>
- CBR 600RR 09-12 Ten Kate <6ks)
- CBR 600RR 13-15 <6ks>
- CBR 900RR 93-95, 96-97,00-01,02-03 <6-8ks>
- CBR 900RR 96-97,98-99 (4-dílná kapotáž) <10-12ks>
- CBR 1000RR 04-05 <6ks>
- CBR 1000RR 06-07 <4ks>
- CBR 1000RR 08-11 <6ks>
- CBR 1000RR 12-16 <4ks>
- CBR 1000RR 12-16 HRC <6ks>
- VTR 1000 SP1,SP2 <6-8ks>
- VTR 1000 Firestorm <6-8ks>
- RC30 VFR 750 <6-8ks>
- RC45 RVF 750 <6-8ks>
- NSR 250 <4-6ks>
- NSF 100 <4ks>
- NSF 250r Moto 3 <6ks>
- RS 91-94, 96-97, 98-00, 01, 03, 04- <6ks>
- RS 250 96-97, 02- <6ks>


Hyosung
- GT 650R <6ks>
- GT 250 <6ks>


Kawasaki
- ZX (EX) 250 2008-12 <10ks>
- ZXR 400 <6ks>
- ZXR 750 91-92, 93-95 <6ks>
- ZX6R 98-03 (2-dílná) <8ks>
- ZX6R 98-03 (3-dílná) <6-8ks>
- ZX6RR 03-04, 05-06, <6-8ks>
- ZX6RR 07-08 <8ks>
- ZX6RR 09- <6ks>
- ZX7R 96- (4-dílná) <10-12ks>
- ZX7RR 96- (2-dílná) <6-8ks>
- ZX9R 95-97 <4-6ks>
- ZX9R 98-03 (4-dílná) <10ks>
- ZX9R 98-03 (2-dílná) <4-6ks>
- ZX10R 04-05 <4ks>
- ZX10R 06-07, <4ks>
- ZX10R 08-10 <10ks> 12ks vč. bočních krytků sedla
- ZX10R 11- 15 3-dílná<6ks>
- ZX10R 11- 15 4-dílná<6ks>
- ZX10R 2016- (4-dílná kapotáž) <12ks>
- ZX12R -01 (3-dílná) <4-6ks>
- ZX12R -01 (4-dílná)<12ks>


MV Agusta
- F3 675 12-13 <10ks>
- F4 96-09 <18ks>
- F4 10-13 <10-14ks>


MZ
- Scorpion 660 <6-8ks>


Suzuki
- GSXR 600,750 96-99 (2-dlná verze kapoty), 00-03, 04-05 <6-8ks>
- GSXR 600,750 96-99 (3-dílná verze kapoty) <4ks>
- GSXR 600,750 96-99 (4-dílná verze kapoty) <10-12ks>
- GSXR 600,750 06-07, 08-10, 2011-2019 <4ks>
- GSXR 750 92-95 <6-8ks>
- GSXR 1000 01-02, 03-04, 05-06 <6-8ks>
- GSXR 1000 07-08 <6ks>
- GSXR 1000 09-15, 09-15 Endurance <9-11ks>

- GSXR 1000 2017- <12ks>
- TL 1000R 98- <10ks>
- SV 650,1000 2003+ (Supertwin) (4-dílná kapotáž) <4-6ks>
- RGV 250 Gamma <4-6ks>
- RG 500 Gamma <6-12ks>


Triumph
- T595 Daytona, T955 -2001 <10ks>
- 675 06-09(12) <4ks>
- 675 13-19 <4ks>


Yamaha
- TZR 125 94-, TZR 250 91-94 <4ks>
- FZR 500/600 89-93 <4ks>
- FZR 600 94-95 Genesis <6-8ks>
- YZR 500 <12-14ks>
- YZF 600 Thunder Cat <6-8ks>
- YZF 750SP 93-05 <6-8ks>
- YZF 1000 Thunder Ace <6-8ks>
- YZF R3 2019- (2-dílná kapotáž) <4ks>
- YZF R6 99-02 (2-dílná kapotáž) <6ks>
- YZF R6 99-02 (4-dílná kapotáž) <10-12ks>
- YZF R6 03-05 (2-dílná kapotáž) <4-6ks>
- YZF R6 06-07 (4-dílmá kapotáž) <12ks>

- YZF R6 08-16 (4-dílná kapotáž) <11ks>
- YZF R6 17- (4-pieces f
airing) <11ks>
- YZF R7 <6-8ks>
- YZF R1 98-99 (2-dílná kapotáž) <6ks>
- YZF R1 98-99 (4-dílná kapotáž) <10ks>
- YZF R1 00-01 <6ks>
- YZF R1 02-03 <4ks>
- YZF R1 04-06 <4ks>
- YZF R1 07-08 <12ks>
- YZF R1 09- (4-dílná kapotáž) <8ks>
- YZF R1 09-14 (2-dílná kapotáž) <4ks>
- YZF R1 15-19 (2-dílná kapotáž) <4ks>
- TZ 250 02- <5ks>

Abychom vám mohli web lépe přizpůsobit, uchováváme soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Potřebuji více informací