Jezdec: |
Tomáš Krajčí jezdec Alan Cathcart závodní test motocyklu pro MCN |
---|---|
Tým: | FUNTOMOTO |
Třída / Sezóna: | Alpe Adria 2023 |
Výsledky: |
vítězství v kategorii Classic 750 Alpe Adria |
Motocykl Sparton vznikl jako spojení motorů Barton a podvozků Spondon. Konstruktér motoru Barry Hart ( dvorní ladič Barry Sheen) vytvořil na základě karterů Suzuki GT 380 vodou chlazený agregát do třídy 350cc. Barry Sheen na něm hned v prvním tréninku zajel rekord kola v Brands Hatch. Ozvala se Suzuki, že jezdec pod smlouvou nesmí jezdit na jiné značce. Barry Hart předělal motor na obsah 500 cc. V roce 1975 na North West 200 motocykly obsadili 1. a 2. místo Jezdci Martin Sharpe a Big Frank Kenedy.
Jezdec: | Petr Kuchařík |
---|---|
Tým: | FUNTOMOTO |
Třída / Sezóna: | MMSR vintage, CAMS, MČR klasik, Alpe Adria 2020-2021 |
Výsledky: |
MMSR vintage road racing 2021 1.místo / 2020 2.místo |
Tovární motocykl se kterým Jean Michel Hervé jel 24 hod. v Bold´Or. Umístil se v kategorii na 3 místě. Motocykl jel ještě v roce 1971 a potom další 3 roky jezdil francouzské mistrovství. Následně byl hodně upravován a posléze rozprodán. Po 2letém úsilí a shánění se podařilo dát větší část stroje tak jak jej jezdil M. Hervé dohromady. Byly vyrobeny 4 tovární kusy.
Tento se v několika detailech od ostatních 3 liší díky tomu, že strávil svůj život od začátku v zahraničí. Motocykl u nás jezdil B. Staša, K. Bojer, J. Král a další.
Motocykl: | MBS 125cc / MBS 250cc / ČZ 500cc typ 860 V4 a další |
---|---|
Třída / Sezóna: | MS, MČSSR, |
Nejlepší umístění: | 20-násobný mistr republiky Brno 71-2.ČZ 350 Brno 69-3.ČZ 500 Klasifikace MS: 1967 - 18.místo (ČZ 350cc) 1968 - 8.místo (ČZ 350cc), 21.místo (ČZ 500cc) 1969 - 8.místo (ČZ 350cc), 23.místo (ČZ 500cc) 1971 - 18.místo (ČZ 350cc) 1973 - 33.místo (Yamaha 500cc) |
Dlouholetá spolupráce s legendou našeho motoristického sportu. Jsou to např. Repliky MBS 125cc, MBS 250cc.
Dále spolupráce na vzácném projektu Jawa 350 4-válec (ukázka GFK kapotáží foto číslo 3-4)
Motocykly: | ČZ 125 OHC, Maico-Gemini, MZ 125, MBA 125, Yamaha 250 Bartol, Suzuki RG500 |
---|---|
Třída / Sezóna: | Mistrovství republiky 125, 250, 500cc, SBK / v 80. a 90. letech. |
Nejlepší umístění: | Hanika bodoval v Mistrovství Evropy v Brně ve třídě 125cc. |
Hanika začínal na stroji ČZ 125 OHC, posléze sedlal Maico v úpravě Gemini od Zdeňka Židlíka. MBA 125 v letech 80-82 u týmu Jaroslava Gryce a MZ 125cc (st.číslo 2).
V r.1990 Hanika sedlal Yamahu 250 Bartol 1987, který měl speciálně upravený motor přímo od pana Bartola, dále zesílený rám a nový design kapotáže od Zdeňka Sýkory Sen. zakladatele Motoforza, kde se vycházelo z líbivého designu u modelu MBA (st.číslo 18).
Za zmínku také stojí, že Hanika strávil čas za řidítky také na stroji Suzuki RG500.
Tým: | RABA Motosport Ostrava |
---|---|
Motocykl: | Aermacchi 350cc |
Třída / Sezóna: | Evropského pohár Oldtimer do 500cm / Pohár ČR Klasik 350cc |
Nejlepší umístění: |
2011 European Classic Championship - 1.místo |
Web: | www.rabamotosport.cz |
Jezdec: | Vraťa Hromádko |
---|---|
Motocykl: | ČZ 500cc typ 860 V4, 1968-69 |
Třída / Sezóna: | Evropský pohár Klasik 500cc |
Vratislav jezdí mistrovství republiky od přelomu 80 a 90 let. Dříve zejména na motocyklu Jawa 350 OHC 1959-61. Dnes účastník ME na raritním, legendárním stroji ČZ 500cc. ČZ 500cc vychází z 350 1965, konstrukčně je to dílo ing. Františka Pudila, který udal podobu tohoto stroje. S ČZ 500 V4 dokázal Bohumil Staša získat 2.místo ve velké cene Brna roku 1972 za vítězem Jarno Saarinenen na Yamaze. Přestože bylo vládou nařízeno zničení těchto strojů, zbylo několik továrních dílů, ze kterých byl tento stroj postaven a díky precizní práci a péči je v podstatě lepší než původní tovární verze.