Lakování, Polepy, Folie

Varianty zkrášlení motocyklových dílů Motoforza

Pokud by jste si rádi zkrášlili kapoty jsou různé varianty výběru, dle Vašeho požadovaného výsledku. Každý má jiné požadavky na výsledek a každý používá motocykl na jiné účely. Žádná s uvedených variant není přesný návod, jedná se o shrnutí základních tipů zejména při lakování. Neneseme jakoukoliv zodpovědnost za zničení dílů neodborným lakováním. Pokud si nejste jisti svojí zručností, raději díly dejte profesionálům.

Jednotlivé varianty jsou : Polepení, polepení fólií, lakování.

1. POLEP GFK-sklolaminátu

- Nejlevnější variantou úpravy kapot, mírné přebroušení pod vodou, odmaštění a následné polepení nálepkami, polepy. Na trhu jsou dostupné různá provedení např. repliky barev továrních motocyklů, jednotlivých týmů apod. Nebo zkrátka vymyslet a zrealizovat svoje vlastní polepy ;) (pozn. v případě zájmu o repliky polepů nás kontaktujte)

2. POLEP PROFESIONÁLNÍMI FÓLIEMI

- Druhá varianta je potáhnout jednotlivé díly kapotáže profesionální fólií. Na trhu opět dostupná celá řada barev a provedení.

3. LAKOVÁNÍ - LEVNÁ VARIANTA

- Pokud Vám jde hlavně o cenu a nechcete do laku tolik investovat, stačí jednotlivé díly kapotáže odmastit acetonem, lehce přebrousit spoje smirkem pod vodu a nastříkat třeba sprejem. Samozřejmě tato varianta je nejlevnější při výběru lakování (cena 400-500ml spreje cca 200-400Kč a na celou kapotáž padne na 2 vrstvy cca 2-3 plechovky v závislosti na velikosti jednotlivých dílů). Nicméně při této variantě budou na dílech vidět všechny rýhy a chyby. Nástřik nebude tak kvalitní a snáz se odře. Po nástřiku nechat řádně zaschnout ( NIKDY netemperovat laminátové kapoty s nástřikem v peci na více jak 25C. Hrozí změna struktury materiálů a zkroucení dílů )

 

4. LAKOVÁNÍ - ÚSPORNÁ VARIANTA

 

- Pokud chcete jít tzv, zlatou střední cestou, tak na začátek obruste lehce spoje a vlastně celou kapotu pod vodou (dostačuje např. podvodní smirek hrubosti 400), pokud něco probrousíte nebo v případě dle potřeby spoje vykitujte (pro potřeby exituje také kit ve speji název "putty"). Poté znovu přebrousit, odmastit a nastříkat. Opět platí, že ve srovnání tohoto nástřiku s profesionální lakýrnickou prací se barva snáz odře a rozhodně nebude tak kvalitní. Nechat řádně zaschnout.
( NIKDY netemperovat laminátové kapoty s nástřikem v peci na více jak 25C. Hrozí změna struktury materiálů a zkroucení dílů )

5. LAKOVÁNÍ - KVALITNÍ VARIANTA

- Kratičký popis tak jak to má být správně :

a. vyzkoušené a dříve namontované díly na motocyklu lehce přebrousit, spoje a případné nerovnosti.
b. vykitovat (pokud je někde potřeba)
c. přebrousit na hrubo a potom přebrousit celou kapotu pod vodou (podvodním smirkem 400)
d. odmastit
e. nastříkat plničem
f. přebrousit podvodním smirkem pod vodou už jemnějším smirkem o hrubosti 600 nebo 800
g. odmastit benzinem ( technickým )
h. nastříkat barvou ( dvousložkovou ! )
i. nechat řádně zaschnout ( NIKDY netemperovat laminátové kapoty s nástřikem v peci na více jak 25C. Hrozí změna struktury materiálů a zkroucení dílů )
j. v případě potřeby polepit a polepy zalakovat bezbarvým lakem.
k. neodřít a nainstalovat na motorku  

Tahle varianta je nejkvalitnější pro lakování doma, ale jsou to tak minimálně dva dny práce !

Pamatujte, uspěchání jednotlivých procedur schnutí, provádění lakování v neadekvátních podmínkách (zima, přímé slunce apod., riskujete, že celou práci budete muset opakovat.

1.

6. LAKOVÁNÍ U PROFESIONÁLŮ :

- Pokud si nejste jistí svojí zručností, raději přenechte díly odborníkům, víc zaplatíte, ale výsledek stojí za to a skoro bez práce ;)

Vždy doporučujeme nejprve kapotáže spasovat na motorku a až poté přistopit k lakování ! Vyhnete se tak zbytečnému poškrkání a poničení dílů, které mohou vzniknout při montáži. Přejeme hodně zdaru. Váš tým Motoforza

Abychom vám mohli web lépe přizpůsobit, uchováváme soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Potřebuji více informací