V roce 2020 byly motocyklové závody ovlivněny antivirovými opatřeními po celém světě. Za této situace neměly naši závodníci moc příležitostí se v zahraničí svézt, natož prosadit. Michalu Brožovičovi, jedinému českému zástupci v Nizozemském šampionátu silničních motocyklů, se to však podařilo..
MOTO.CZ: Michale, skončil ve své třídě Pro Cup 1000 celkově na vynikajícím třetím místě a dosáhl tak svého nejlepšího výsledku své kariery. Jak vlastně probíhala celá letošní sezóna, můžeš nám ji shrnout?
MICHAL BROŽOVIČ: Nizozemský šampionát letos odstartoval, přes všechny problémy vcelku rychle, hned jakmile se začaly uvolňovat opatření vůči „covid chřipce“. Už začátkem června mi přišel e-mail se sdělením, že za týden se jede první závod nizozemského šampionátu a to již tradičně na motodromu v Assenu. V tomto závodě se mi moc nedařilo, měl jsem problémy s předními tlumiči a závod jsem dojel až na 18. místě. O týden později se jel další závod, opět v Assenu, neboť v žádné jiné zemi nebyly pro tento rok termíny povoleny. Druhý závod jsem dokončil na 16. místě. Na motorce se stále ještě dolaďovaly a vychytávaly mouchy, které mě brzdily. Koncem srpna následovaly tři dny na Slovakiaringu, kde jsem byl poprvé a měl jsem možnost sklouznout se u rakouské agentury Wsb-Sport. Po pátečních prvních trénincích se konaly ve dvou zbylých dnech i závody. Prvni závodní den jsem jel ve třídě Superstock 1000, ve kterém jsem zvítězil, když jsem stál až na 24. místě na startu. Druhý den jsem jel ve třídě Superbike 1000 - ten jsem dokončil na 12. místě, po startu z 34. startovní pozice. Vcelku vydařený víkend, nová trať, organizace super a hlavně spoustu ježdění (mohu jen doporučit). Bral jsem to ale jen jako vyplnění času a trénink, spolu s přáteli z Německa a RuskaPokračování v Nizozemsku přišlo druhý týden v září. Motorka byla už skvěle nastavená, vše fungovalo a počasí bylo taky relativně na Holandsko OK. Závod jsem odstartoval z 12. místa a dojel třetí, což bylo skvělé – moje první bedna v Assenu..! Velké díky patří Franku De Lange, který mě doprovázel i s jeho přítelkyní Danielou na více závodech, ve kterých mi moc pomáhali jak s motorkou, tak s přípravou. První týden v říjnu se jel se další závod. V pátek tréninky na suchu, cely den byl ok. Druhý den v sobotu kvalifikace - první odjetá a ve druhé mi motorka začala zlobit - při jízdě se vypínala, takže jsem musel zajet zpět do boxu a řešit v čem nastal problém. Při diagnostice jsme zjistily na 90% že odešel senzor na otevírání klapek, bohužel ten se nepodařilo sehnat a tak jsem ani neodstartoval, což mě hodně mrzelo. Na závod totiž začalo pršet a na vodě se mi jezdí dobře. Myslím, že jsem mohl zajet slušný výsledek, který mě mohl o něco blíž posunout k předním místům v šampionátu. Motorku jsem přes týden nechal opravit v Holandsku u BMW u Nelson Rolfes, který nás doprovází se svým servisem celý rok. Nebyl čas něco vymyslet a s jeho servisem jsem vždy nad míru spokojen, navíc jsem z Nizozemska po závodě cestoval zpět do Rakouska, na pár dní za prací. Do dalšího víkendu jsem byl ale zase zpět v Assenu. Měl jsem celkem nabitý týden s najetými 5000 kilometry autem. Před posledním závodem mistrovství Holandska jsem figuroval až na 9. místě v celkovém pořadí.
Poslední závodní víkend sezóny začal jako každoročně: v jednom dni dva závody (double race). Páteční tréninky jsem bohužel časově nestíhal kvůli práci a tak jsem v sobotu skočil bez rozježdění rovnou do kvalifikace. Trať byla místy mokrá, přesto jsem v kvalifikaci zajel 6. místo. První závod jsem dokončil na 5. místě, přičemž v prvním kole jsem se propadl dost dozadu – nepovedl se mi start, ale v dalších kolech jsem se začal posouvat dopředu. V celkové klasifikaci jsem se tím posunul dost nahoru. Druhý závod - opět start z 6. místa, tentokrát jsem ale odjel dobře. Teplota se pohybovala něco okolo 7-8 stupňů, asfalt byl dost studený, směsi pneu Pirelli sc3 a každou vteřinou to vypadalo, že začne pršet. Jen pár minut před startem jsme totiž zvolili suchou směs a doufali, že počasí vydrží. Už ve čtvrtém kole jsem celkem s velkým náskokem jel první. Blížily se poslední kola a už jsem jen udržoval tempo, abych si zbytečně neustal. Závod se mi podařilo vyhrát, což bylo super a já tím pádem skončil v celkovém pořadí na 3. místě v Nizozemském šampionátu Pro Cup 1000. Za dobu závodění v Holandsku to byla pro mě jedna z nejlepších sezón vůbec. Celý rok se obešel bez pádů. V následujícím roce, těžko říct, co ještě přijde a zda se vůbec něco někde pojede. Uvidím dle možností, stále mě láká švédský šampionát, který byl letos zrušen úplně. Možná se něco naskytne v Itálii, ale je taky možné, že zůstanu jezdit v Nizozemsku..
Velké poděkování za spolupráci, bez které by to ani v tomto roce moc nešlo a jsem za ni moc rád. Budu se těšit na další spolupraci s: Asp Group, Moto Forza, RST - Vagner Sport, M-style, Rp Tuning, Moto.cz, Bonmoto.cz..
MOTO.CZ: Švédsko, to je pro všechny zatím velká neznámá ohledně silničních závodů, možná právě proto Tě to tam láká. Michale gratulujeme k letošnímu úspěchu. Díky za rozhovor a přejeme, ať se Ti podaří všechny plány zrealizovat..!
Zdroj: autor: Petr Foltán st https://www.moto.cz/clanky/motosport/silnicni-zavody/851-uspech-ceskeho-jezdce-v-holandsku
Za společnost Motoforza, majitel Zdeněk Sýkora : Jsme rádi, že se i přes složitou situaci podařilo Michalovi odjet sezonu a velká gratulace k takovému parádnímu výsledku ! Těší nás, že další námi podporovaný český jezdec dokázal udělat výsledek v zahraničí.