Dobrý začátek je, si na okruhu zakoupit 20 minutovou volnou jízdu na okruhu, sebrat odvahu a vyrazit. Uvidíš jak tě to chytne. Je to úplně něco jiného než na silnici. Zjistíš, že jízda na okruhu, je mnohem bezpečnější, nikde tě nečeká výmol, žádné stromy u silnice, dokonce žádné auto v protisměru. Využiješ potenciál svojí motorky a rozhodně tě tam nezastaví příslušník Policie za rychlost. Už při první 20 minutovce zažiješ takový přísun adrenalinu, že budeš chtít znovu. Spoustu z nás si na okruhu poprvé sjede “poser proužky” z pneumatik a poprvé si škrtne kolenem o zem, i když postupem času zjistí, že tahat koleno po zemi není pro rychlou jízdu na okruhu absolutně důležité.
Čas pokračuje a ty zjistíš, že ti jízda na okruhu opravdu přirostla k srdci, chceš být stále rychlejší, začneš si měřit časy na kolo a porovnávat je s časy jezdců z MotoGP a najednou dospěješ k názoru, že máš ještě sakra velkou rezervu. Začnou se ti hlavou honit otázky: Jak můžu ještě zrychlit? Co můžu na motorce upravit, abych byl rychlejší? Co když u toho spadnu? Jak to udělat, aby když spadnu, tak mě pád stál co nejméně peněz? Jak si mám nafouknout gumy? a spoustu dalších.
A právě na tyto otázky a spoustu dalších se ti budeme snažit odpovědět v našem speciálu o okruhových dnech. Poradíme ti jak udělat z tvojí sportovní motorky motorku závodní, jak se vyvarovat prvních chyb, co je na motorce potřeba kontrolovat, co si s sebou vzít poprvé na okruh, jak správně cvičit, abys okruhové tempo udýchal a co správně jíst.
Tento seriál článků o kruhovém ježdění budou provázet svými radami nikdo povolanější než zkušení závodníci jako Michal Filla, Michal Indy Dokoupil, Karel Pešek, kteří mají dostatek závodních i instruktorských zkušeností. Všechny články najdete postupně na našem blogu.