Okruhový den: Proč vlastně začít jezdit na okruhu

 Znáte to, téměř každý jednou dospěje k pocitu, že už jezdí dost dobře a silnice mu začíná být malá a pomalá. Svádí vás to k čím dál tím rychlejší a zároveň nebezpečnější jízdě, chcete zažít více adrenalinu, škrtat kolenem v každé druhé zatáčce. Máš pocit, že to máš vše v rukách, ale na silnici čeká nebezpečí v každé zatáčce a na každé křižovatce a tak je si  důležité si říct ve správný okamžik dost a neriskovat v tom lepším případě papíry, v tom horším případě svůj život, nebo lidí kolem sebe. A přesně to je okamžik, kdy je čas vyrazit na okruh a pořádně si jízdu na motorce užít. Okruhových dní je čím dál tím více, takže to ani u nás není problém. Dají se využít jak okruhové dny, které pořádají různé agentury, tak volné jízdy, které pořádá snad každý závodní okruh.
 
Dobrý začátek je, si na okruhu zakoupit 20 minutovou volnou jízdu na okruhu, sebrat odvahu a vyrazit. Uvidíš jak tě to chytne. Je to úplně něco jiného než na silnici.  Zjistíš, že jízda na okruhu, je mnohem bezpečnější, nikde tě nečeká výmol, žádné stromy u silnice, dokonce žádné auto v protisměru. Využiješ potenciál svojí motorky a rozhodně tě tam nezastaví příslušník Policie za rychlost. Už při první 20 minutovce zažiješ takový přísun adrenalinu, že budeš chtít znovu. Spoustu z nás si na okruhu poprvé sjede “poser proužky” z pneumatik a poprvé si škrtne kolenem o zem, i když postupem času zjistí, že tahat koleno po zemi není pro rychlou jízdu na okruhu absolutně důležité.
 
Čas pokračuje a ty zjistíš, že ti jízda na okruhu opravdu přirostla k srdci, chceš být stále rychlejší, začneš si měřit časy na kolo a porovnávat je s časy jezdců z MotoGP a najednou dospěješ k názoru, že máš ještě sakra velkou rezervu. Začnou se ti hlavou honit otázky: Jak můžu ještě zrychlit? Co můžu na motorce upravit, abych byl rychlejší? Co když u toho spadnu? Jak to udělat, aby když spadnu, tak mě pád stál co nejméně peněz? Jak si mám nafouknout gumy? a spoustu dalších.

 

A právě na tyto otázky a spoustu dalších se ti budeme snažit odpovědět v našem speciálu o okruhových dnech. Poradíme ti jak udělat z tvojí sportovní motorky motorku závodní, jak se vyvarovat prvních chyb, co je na motorce potřeba kontrolovat, co si s sebou vzít poprvé na okruh, jak správně cvičit, abys okruhové tempo udýchal a co správně jíst.

Tento seriál článků o kruhovém ježdění budou provázet svými radami nikdo povolanější než zkušení závodníci jako Michal Filla, Michal Indy Dokoupil, Karel Pešek, kteří mají dostatek závodních i instruktorských zkušeností. Všechny články najdete postupně na našem blogu.


 
 
 

NOVINKY 2.1.2017
Abychom vám mohli web lépe přizpůsobit, uchováváme soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Potřebuji více informací