Míra Popov: „Chceme hlavně vidět nějaký progres“
Přinášíme Vám rozhovor s Mírou Popovem
01. 04. 2016 18:00|Autor: Tomáš Vostal|; silnicnimotorky.cz
Ahoj Míro, máš tedy těsně před odjezdem na letošní první závod v prestižním šampionátu Superstock 1000 FIM Cup, který se jezdí na evropských tratích v rámci šampionátu WSBK. Dá se říct, že za pět dvanáct se ti podařilo sehnat místo v českém týmu DRT Racing, kde budeš sedlat motocykl Yamaha R1.
Míra: „Ano, je to tak, těsně před začátkem letošní sezóny nás oslovil Joska Kubíček s tím, zda bych nechtěl vyzkoušet závody ve třídě Superstock 1000. Původní plán sice byl závodit ve třídě Supersport, ale když se naskytla tato možnost, tak jsem dlouho neváhal a šel jsem do toho. Hrozně se na letošní rok těším, i když vím, že to bude nesmírně těžký. Startovní rošt třídy Superstock 1000 je letos neskutečně našlapanej a pro mě bude vlastně všechno nové. Většinu tratí sice znám, ale s litrovou motorkou se stejně budu muset učit všechno od nuly.“
Po loňské sezóně, kdy jsi na divokou kartu startoval v rámci WSBK v kategorii Supersport na MV Agustě týmu GRT Racing, to vypadalo, že se rýsuje slibná další spolupráce. Jednání s tímto týmem nakonec nedopadlo?
Míra: „Ano, s týmem GRT Racing jsme jednali, ale bohužel jejich finanční požadavky pro nás byly nereálné a tím to vlastně všechno padlo.“
První letošní závod tě tedy čeká už o nadcházejícím víkendu, ve španělském Aragónu, jak ti tahle trať sedí?
Míra: „Do Španělska odjíždím už zítra a fakt se do Aragónu těším. Trať mám rád, i když jsou zde pasáže, který mi dělají problémy, a s litrovou motorkou to bude vůbec složitý. Uvidím, jak rychle se mi podaří najít ideální stopu, brzdné body, ale Yamaha R1 se ovládá až nad očekávání dobře, takže by to mělo jít dobře.“
Když jsi nakousl motorku, tak máš už za sebou první test na italském okruhu Misano, jak se ti tedy s motorkou jelo?
Míra: „Máme za sebou tři dny testování, i když kvůli špatnému počasí jsme jezdili víceméně jen dva dny. Dohromady jsem najezdil asi 64 kol, ale s motorkou jsem nadmíru spokojenej. Superstock jede úplně neskutečně a budu si na ten výkon muset ještě trochu zvykat. Myslel jsem si, že se bude motorka špatně ovládat v technických pasážích, ale opak je pravdou. Motorka je fakt hbitá a asi jediné, kde je její váha cítit, jsou táhlé rychlé pasáže, kde člověk potřebuje trochu víc síly, aby ji ukočíroval.“
Jaké vlastně máte s týmem ambice, na jakých pozicích se chcete v průběhu sezóny pohybovat?
Míra: „No, jak už jsem říkal, letošní startovní listina třídy Superstock 1000 je neskutečně našlapaná a my hlavně chceme vidět nějaký progres v našich výsledcích. Dlouho jsem nezávodil a vůbec si netroufám říct, na jakých pozicích se budeme pohybovat. Navíc se teď před začátkem sezóny všechno odehrálo tak rychle, že jsme sotva stihli zajistit kombinézy, helmy a vůbec všechno potřebný k závodům. Od týmu žádný požadavek na umístění nemám, protože i pro samotný tým bude vlastně všechno nové.“
Když mluvíš o kombinéze, tak jsem si už během tvé loňské divoké karty všiml, že na sobě máš kombinézu od české značky 4RS, která ale v nabídce jinak vůbec není. Jednalo se o nějaký vývojový kousek?
Míra: „Ano, je to přesně tak. Dostal jsem k dispozici vývojový kus, který měl nějaký nový střih a nové chrániče. Letos budu používat opět kombinézu 4RS a opět se bude jednat o vývojovou kombinézu, která bude už ale zase jiná než ta, co jsem na sobě měl loni.“
Tak jo Míro, díky za tvůj čas a budeme držet palce, aby byl ten úvod sezóny v Aragónu co možná nejlepší.
Míra: „Já díky a budu se snažit, abych se neplácal na úplným konci, ale abych taky něco předvedl. :-D“