Indiho první tréninky na IOMTT 2016
28.5.2016 Sobota 1.tréninky, TT Supersport, TT Lightweight
V sobotu nás čekal velkej den v podobě prvních tréninků. Po výměně úplně nového motoru v Yamaze bylo nutný, aby ho Michal nejprve zajel, a poté jsme chtěli vyzkoušet irský twin z týmu RT&E, abychom ho pak mohli porovnat s tím naším z týmu Motopoint. Celé dopoledne proto bylo podřízené přípravě obou motorek tak, aby na každé mohl dát Indi dvě kola. Před technickou přejímkou se totiž musí například i připravit benzín, který je umístěný ve speciálním skladu, kde mají benzín všechny týmy a tam si musíme vždy dojít pro správné množství na určitej počet kol. Ve čtyři se rozjela technická přejímka, takže jsme prvně přistavili Kawasaki Supertwin a poté i Yamahu R6. Až na dvě drobnosti, což bylo umístění transpondéru a malá mezera mezi předním startovním číslem, proběhla technická naprosto v pohodě a prošli jsme bez problémů.
Počasí nám neskutečně přeje na rozdíl od loňského roku, takže máme celý den sluníčko, a i když fouká chladný vítr, pocitově je fakt vedro (ne že bych ty dvě zimní bundy potřebovala nějak nutně využít, ale Indián se mi vcelku vysmál, protože jsem si jima zabrala půl tašky a teď brečím, že nemám co na sebe, což fakt nemám!) První vyjeli na trať nováčci se svými instruktory a poté nováčci na sajdkárách. Po nich už vyrazili první jezdci na trať, mezi kterými byl i Indián na Yamaze R6, na které měl za úkol najet dvě kola tak, aby dobře zajel ten novej motor. „Byl to super pocit bejt zase zpátky na trati! Motorku jsem točil jen do čtrnácti a půl tisíc, abych ji zbytečně na těch dlouhých úsecích nepřepínal, takže jsem se alespoň zase pěkně rozkoukal a připravil na jízdu na twinu.“ S časem 19:34 se v Supersportech Indi celkově umístil v sobotním tréninku na 29.místě. Ve třídě Lightweight si sice mohl dovolit už o něco víc, ale ještě nám nedorazily nové rozety, a tak jsme museli dát dozadu o dva zuby větší rozetu, než by Indián měl správně mít, takže musel počítat se ztrátou na rovinkách. Přesto zajel celkově čas 20:19 a umístil se tak na šestém místě! „Dával jsem si pozor, abych nepřetáčel motor, takže jsem taky nemohl jet ještě úplně naplno, ale už jsem se samozřejmě snažil v technických úsecích zatahat. První kolo jsem koukal, co dělá motorka, protože tenhle twin jezdí jen v Irsku a TT je přece jen trochu jiná zátěž. Jedno řidítko se mi zdálo trochu šejdrem, ale na jízdu to zas nemělo moc vliv. Byl to super trénink takhle na start, ale v pondělí se budu už snažit o nějaký solidní čas na šestistovce.“
29.5.2016 Neděle
Já jsem měla neděli vcelku na pohodu, kromě běžných starostí jako nákup, úklid a podobně nic zvláštního, takže jsem si prošla depo s foťákem, jestli neuvidím něco nebo někoho zajímavýho, ale skoro všechny stany byly zalígrovaný. A vlastně i ten náš, protože kluci dopoledne naložili Yamahu R6 a našeho twina, ve kterým Aleš přehodil motor a odjeli na brzdu, kde bylo třeba dodělat pár věcí. Yamaha se po zajetí dvou kol musela znovu překontrolovat a naladit na brzdě. S twinem ale měli kluci trápení, protože se nám ucpalo palivové čerpadlo bordelem a zanesly se i vstřiky. V Čechách se totiž používá pěna do nádrže z bezpečnostních důvodů (závodníci znají), a z té vždycky odpadaj takový drobky, který zanesou filtr na čerpadle, a je vymalováno. Mimo to správně nevypínala spojka, takže měl Aleš s Indiánem ještě o nějakou práci navíc. Strávili tak neděli v Ramsey až do devíti do večera a twina tam nakonec nechali, aby ho mohli doladit další den.
30.5.2016 Pondělí 2.trénink TT Supersport
Už týden se s Alešem přesvědčujeme o tom, že budeme ráno běhat, a tak jsme se konečně k tomu dostali. Už po pár stech metrech (z kopce) jsem funěla jako lokomotiva a po jednom kolečku okolo depa jsem byla KO :-D , ale máme „čárku“ za odhodlání. Dorazila nám posila z Irska, Samuel a Craig (Craig je syn Victora Gilmora #70, který zemřel v roce 2011 po havárce v Killalane a Sam je syn Davyho McCartneyho, který mu byl mechanikem). Motorka prošla přes technickou opět naprosto bez problémů a už jsme se nemohli dočkat tréninku, protože počasí bylo opět suprový. Tentokrát se jezdci řadili na startovním roštu podle čísel, takže měl Indián se svojí devětadvacítkou docela dobrou výchozí pozici, i když se mu tam na startu stejně nacpali jezdci s vyšším číslem, nicméně do prvního kola najížděli hlavně Superbiky, takže to nebylo důležité. S Alešem jsme seděli na pit stopu a sledovali livetiming. Indián si po vlažnějším startu začal vést opravdu dobře a po průletu cílovkou z toho byl čas 19:09. Ve druhém kole už bylo vidět jasný zrychlení a dokonce chvíli i vedl na některých úsecích celou tabulku. Průběžně se pohyboval od třetího do pátého místa, a když dokončil druhé kolo, byl z toho čas 18:55.
V boxech jsme museli motorku dotankovat, vyčistit plexi od neuvěřitelnýho množství much a za pár minut šel Indián znovu na to, aby stihl do konce tréninku další dvě kola. Po prvním kole z toho byl čas 19:05, kdy Indián zřetelně zrychlil v horách. Ve druhém kole měl na některých úsecích ztrátu, takže už to nevypadalo na zlepšení, ale nakonec pondělní trénink dokončil s časem 18:52, který byl zároveň i osmý nejlepší! „Jelo se mi skvěle. Motorka funguje bezvadně a motor je silnej, takže jsme hned takhle na začátku zajeli to, co se nám loni podařilo jako maximum. Mám z toho radost, protože ještě malinko změníme převod a budu doufat, že to taky pomůže celkovýmu zlepšení. Nejlepší čas jsem zajel na šestce 18:37 v roce 2014 na stříbrného Merkura, takže když pán bůh dá, povede se nám to letos překonat. To je alespoň takový můj osobní cíl. Z osmýho místa mám radost, ale ostatní top jezdci ještě zdaleka taky nepředvedli svoje maximum, takže se ještě uvidí, nicméně zadarmo jim žádnej flek přede mnou nenechám!“ Večer jsme poseděli v depu u grilu s rodinou Civínů, protože v úterý nás čeká test našeho Supertwina s novými kapotami Motoforza, které jsou speciálně vyrobené právě na TT, takže jsme na to hodně zvědaví, držte pěsti!