Endurance znamená především kvalitní přípravu
Není nic překvapujícího na tom, že specializované vrcholové závody nelze jezdit na sériové výrobě. Tým IVR BMW Motorrad CSEU na veletrhu Motosalon v Brně letos v březnu představil upravený stroj BMW S1000RR, na jehož úpravě se výrazně podílela právě Motoforza (blíže viz Projekt EWC BMW S1000RR 2016).
V dubnu se tým účastnil prvního závodu série FIM EWC, 24 hodin Le Mans, kde dokončili závod na 44. místě i přes pád a zranění Janeze Prosenika. Zhruba za dva týdny, 10.-11. června 2016, budou startovat na jednom z nových portugalských okruhů 20 km od města, po kterém se jmenuje nový závod EWC – 12 hodin Portimão. Martin Choy a Ronald Resch zde pojedou se svým kolegou Lukášem Peškem, jehož skvělý výkon jste mohli vidět například na Alpe Adria Slovakiaring, a pak tým čekají ještě v rámci šampionátu dva osmihodinové závody: 8 hodin Suzuka (ne, to není překlep, okruh Suzuka se nachází ve stejnojmenném japonském městě a paradoxně patří společnosti Honda) a 8 hodin Oschersleben v Německu.
Je jasné, že při tak náročných akcích se celý tým potřebuje spolehnout na kvalitu motocyklu, a to nejen co do výkonu motoru. Aerodynamika, velikost nádrže, těžiště – a tedy i ovladatelnost, to vše a mnoho dalšího zde hraje velkou roli. Ty samé parametry ovšem zajímají i jezdce, kteří se závoděním na nejrůznějších okruzích neživí.
Je jasné, že takovou individuální úpravu, jakou Motoforza týmovému BMW S100RR dopřála, si jen tak pro dobrý pocit asi nepořídí každý, ale například kompletní sada Racing SBK je nejen velmi kvalitní (i ten nejlevnější materiál je na úrovni dnešní výroby letadel), ale cenově dostupná i v tom nejodolnějším provedení.
Martina Choye i Lukáše Peška v rámci Alpe Adria můžete vidět ještě na Pannoniaringu, v Grobniku nebo u nás v Mostě v polovině července. Přijďte fandit jim i jejich strojům – a pokud se vám budou líbit, zauvažujte, do čeho obléknete ten váš.