Podporujeme český CTU Lions racing team na prestižním závodě Moto Student.
Výsledky Motostudent:
Do soutěže Motostudent se v této sezoně přihlásilo celkem 89 týmů, z toho 50 v kategorii Electric a 39 v kategorii Petrol.
V první části soutěže jsme odevzdávali průběžně technické zprávy: Concept development, Pro duct design, Prototyping and testing, Innovation, Business plan. V hodnocení za první tři zprávy jsme se umístili na 35. místě, za technickou inovaci na 8. místě a celkově na 17. místě z celkových 45 aktivních týmů v kategorii Electric.
Druhá část soutěže – závěrečný event se konal ve dnech 15.–18. 7. 2021 na okruhu Motorland Aragón. Event kvůli platným hygienickým opatřením probíhal s drobnými změnami. Týkalo se to přede vším prezentací projektu před komisí. Letos pobíhaly v předstihu a on-line.
A jak vlastně finální část soutěže Motostudent probíhá? Prototyp nejdříve musí projít všemi po vinnými přejímkami a teprve potom, kdy komisaři uznají, že je vše v pořádku a motocykl vyhovuje všem pravidlům se smí účastnit dynamických disciplín. Tyto povinné přejímky jsou dvě – statická a dynamic ká. Komisaři nejdříve kontrolují, zda vyhovují všechny rozměry a vzdálenosti mezi jednotlivými částmi motorky, pak motorku staticky zatíží 250 kg na sedlovku a 300 kg zpředu, zkontrolují brzdy a zkontro lují elektrický systém motorky. Poslední nepovinný test, kterému byla naše motorka podrobena, je „rain test“ – test izolace pro případ jízdy za deště. Dynamická část přejímky se skládá z jízdy profesionálního jezdce, nejdříve na malé ploše a pak přímo na trati. Chválili ji!
Přejímkami jsme úspěšně prošli a mohli tak pokračovat v dynamických disciplínách. To jsou: test brz dění z rychlosti 80 km/h, test zručnosti – gymkhána a test akcelerace na 150 m. Další hodnocenou dis ciplínou je maximální rychlosti v daném bodě na okruhu, měření pravidelnosti – tj. čas v jednotlivých kolech v daném místě, umístění v kvalifikaci, nejrychlejší kolo v závodě a výsledek v závodě. Do této části soutěže se dostalo pouze 27 týmů a my byli mezi nimi. Celkově jsme se v této části soutěže umístili na 17. místě, v závodě jsme dojeli na 15. místě.
V celkovém hodnocení za projektovou i dynamickou část (Best Motostudent) jsme na 12. místě!