49. výročí založení Motoklubu v Brně
14. prosince se v prostorech restaurace Na trati konalo setkání Motoklubu, který byl založen v druhé polovině 70. let v Brně.
Vzniklo to celé jako parta přátel, které bavili motorky. Každé pondělí se scházeli ve Farinově zatáčce a okolí. Samozřejmé byly vyjížďky na různé motocyklové závody. Poté začali pořádat menší akce po okolí, kam posléze začali jezdit i motorkáři ze zahraničí. To byl v té době trochu problém, ale všechno to tenkrát nějak prošlo. Na těchto akcích nebyly jen samé Jawy, ale i Triumphy, Hondy, Kawasaki a Nortony. Což bylo na tuto dobu hodně nezvyklé. Motoklub založil Ivan Benda s Pavlem Kulendíkem, Zdeňkem Sýkorem a Lubošem Dvořákem, kteří tvořili jádro motoklubu ryhle se přidali i jejich kamarádi. Pan Sýkora pak začal dělat kamarádům různé kapoty na motorky a tím postupně vznikla brněnská firma Motoforza.
49. výročí se účastnila velká jména českého motosportu. Nechyběl již zmíněný Ivan Benda, který byl součástí už původního složení Motoklubu v 79. letech. Pan Trávníček a pan Prokop, který má nádherné muzeum motocyklů v Hradci Králové. Luboš Dvořák, který je šéf motorárny přímo v KTM, a je také jeden z pevného jádra Motoklubu. Zúčastnil se i pan Peterka, který se soustředí na speciály Norton a Ducati. Ukázal se i Karel Hanika st. se synem Karlem, který nyní jezdí závody Mistrovství světa Moto3. Kája dostal od pana Dvořáka motor KTM Moto3. Kája se také rozpovídal o tom jak se těší na motocykl Mahindra, protože by mu měl lépe sedět.
Doufejme, že se nejedná o poslední sraz, příště by to Pan Sýkora chtěl udělat ve větším stylu. Ještě více zajímavých lidí a ještě více motorek. Fotografie Motoklubu budou během letoška umístěny v restauraci Na Trati, kde by se mohlo jistě pořádat i příští setkání.
Celá tato akce nebyla samozřejmě jen o zajímavých lidech, ale také velice zajímavých motorkách. Těch se sešlo opravdu hodně.
ČZ 125 OHC 2V 1964
Závodní speciál z dílny Františka Pudila ČZ Strakonice. Jedná se o jubilejní 10. typ ČZ kterou zkontruoval Jaroslav Waltr. Po 1-válcích, se jednalo o první dvojválec 125ccm vyznačující se nízkou váhou, jednoduchou montáží a nízkým předním odporem. Motocykl má dvojitý rám, přední teleskopickou vydlici a zadní kyvnou. Tento motocykl zapůjčil Oldřich Prokop, bývalý závodník a majitel velké sbírky vzácných historických motocyklů.
Jawa 500 1953
Této Jawě se přezdívalo “necky”, a jednalo se o tovární speciál značky. Motorka měla přední kolo 21” a zadní kolo 19”. Tento motocykl jezdila celá řada významných pilotů jako např. Olda Bartoš, Witvar, Štastný, Helikar, Havel.
ČZ 350 1 válec , 2-ventil
Přestože bylo vládou nařízeno zničení tohoto stroje, zbylo v regálech fabriky několik továrních dílů, ze kterých byl tento stroj postaven a díky precizní práci a péči pana Hromádka je v podstatě lepší než původní tovární verze.
Tato motorka byla zachráněna vyloženě z regálu, kdy byly zachráněny originální díly z fabriky a sestavena byla nakonec lepší, jak tovární verze.
ČZ 500
Tato ČZ vznikla podle nedopracované konstrukce Ing. Františka Pudila, kterou dodělal pan Hromádko v součinnost s Bohušem Stašou a Zdeňkem Sýkorou.
Jawa 4-válec
Motocykl Jawa 4-válec (2-takt), je zásluhou konstruktéra pana Tichého a jezdců Františka Šťastného a Billa Ivyho. Své doby byl tento motocykl nejrychlejší na světě a předběhl dobu minimálně o 10-12 let.